Vänner..

Jag har många vänner och bekanta men väldigt få nära vänner, och hellre har jag det så än att ha många ytliga..
Men sedan jag flyttade till stockholm har jag verkligen märkt vilka som är mina riktiga vänner, de som bryr sig, hur man mår, vad man gör, vad som händer i livet och allmänt bara hör av sig för att säga hej..
 
Tyvärr så är det inte riktigt som jag trodde att det skulle bli.. Ska det vara så bara för att man flyttar?

Om man är vänner kan man väl ringa för att säga hej och kolla läget även fast man inte bor i samma stad..
Vänskap går väl inte ut på att bara träffas och festa? Det tycker iaf inte jag och de vännerna klarar jag mig utan, jag menar kan man bara höras för att gå och sätta sig på en uteservering för att dricka och sen gå ut och festa men inte höras för att prata allmänt om livet osv så tycker inte jag att det är riktigt vänskap...

visst att man hörs mer sällan absolut, när man flyttar till en annan stad för det blir annorlunda gemtemot hur det har varit innan, det blir det, men nån gång är väl inte fel, eller så är det bara att man inte bryr sig...
Jag vet inte men man tar så mycket för givet nu förtiden och det kanske är för att jag flyttat som jag märker det, men varför är man inte mer rädd om sina nära och kära? Varför ska det vara så enkelt att ta dem för givet... 

Jag har vissa vänner som jag sällan hörs med, typ varannan månad, och vissa som jag hörs med varje dag, men vi hörs åtminstone.. Vi visar att vi bryr oss om varandra och att vi tycker om varandra och det är ju det som är viktigt, att visa uppskattning för varann!

Glöm inte att visa era vänner kärlek och uppskattning, det är viktigt och gör så otroligt mycket.
Och glöm inte, ge varandra komplimanger!
Det finns alldeles för mycket avundsjuka, iaf bland tjejer, och det är så onödigt.. Vi är allihopa så fina och så vackra, tänk istället på all lärdom och hjälp vi kan ta från varandra..

Det handlar om att GE och TA, i äktenskap såsom i vänskap..

Ta hand om varandra och älska varandra istället för att avsky..

"Du är speciell och du är unik för att du är du, och du är helt helt underbar!"

Kommentarer
Postat av: therese

aw du är så fin sessan, älskar dig o jag saknar dig!

2009-06-02 @ 11:46:54
Postat av: Jonte

Jag håller med på alla punkter... framförallt att ni tjejer är fina och vackra ;) det är som om du läste mina tankar :) puss och kram på dig (nära) vännen, haha kunde inte låta bli att peaka! :) miss you see you soon, talk to you even sooner :)

2009-06-02 @ 13:48:08
Postat av: mallan

Visa ord. =)

2009-06-02 @ 20:37:05
URL: http://babyrace.blogg.se/
Postat av: cindy

så sant.. jag har inte flyttat men sett mycket och märkt hur falska många kan vara.. hellre EN bra vän än 10 dåliga...

Men tänk på att något kan ha hänt, kan finnas en orsak till att en vän inte hört av sig.. försök alltid snacka först och se.. jag har varit med om det.. kan berätta när vi ses.

Men e glad att vi2 pratar igen min pärla!

Kram

2009-06-02 @ 20:41:32
Postat av: michelle

Fina du...saknar dig kärlek

2009-06-05 @ 10:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0