vi värnar om våra patienter??

Jag hade en tid hos gyn förra måndagen, 10.00.
09.50 ko m jag dit och satte mig ner, då tar läkaren emot en patient som är före mig.. Hmm tänkte jag, hur ska detta gå på bara tio minuter.. Aja jag satt fint och väntade och hon visste att jag var där för hon hälsade på mig när hon tog in den första patienten..

Klockan blir 10.10 och jag undrar vad som händer, där är ingen reception och bara hon som jobbar så det finns ingen jag kan höra med heller. När klockan är 10.25 reser jag mig upp och går för att jag blir irriterad plus att jag skulle jobba.

Dagen efter får jag en faktura på 300kr där hon ska debitera mig för uteblivit besök!!!

Hallå är hon knäpp eller?!!

Ringer dit och frågar vad det är frågan om: då säger hon att det finns en lag som säger att om en patient får vänta mer än 30 min så behöver de inte betala för sitt besök.

Men det är ok att låta en patient vänta i 25 min utan att yppa ett ord?!!!

Blev så j..la förbannad det är f.n inte ok alltså!




Kommentarer
Postat av: Jonte

Haha, men du är inte bitter! :)



Stå på dig vännen! :)



puss och kram

2009-10-20 @ 14:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0