Helsingborgsfestivalen

Helsingborgsfestivalen som vanligt sista helgen i Juli månad ägde rum.. Alla "bönner" som vi säger i skåne :) var på plats, alla tält med mat, alla knallar med sina väskor för 100 kr och solglasögon osv hade hittat rätt...

Och självklart min lilla prinsessa också! Maja uppträdde och tävlade i talangjakten i år igen!! Denna gång med en låt från "Brandsta", ett band från Helsingborg.. Eftersom min papi känner de i bandet hade de fixat en demo utan sång, bara musiken och refrängen och resten skulle Maja sjunga..

Uttagningen var på torsdagen, de var 20 tävlande, 12-16år och så lilla prinsessan på snart 7 :)

Det gick inte så bra för henne, för hon tappade lite av texten men oavsett vad såg de nog hennes charm plus att hon var den minsta deltagaren så hon gick vidare bland de fem bästa som skulle tävla på lördagen.

På lördagen satte hon däremot heeeela texten och hon hade verkligen inlevelse, jag kan inte tänka mig hur det är för en sju åring att stå på scen framför så mycket folk men det måste3 vara jobbigt, tror jag iaf.. Men hon gjorde det, och det gick super! Hon är ju bara så söt!! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0