...

Igår var ingen rolig dag, var hos barnmorskan 14.45, hade 45 min bokat för att ta ut stanev och diskutera andra preventivmedel.. Kom därifrån 16.00 och helt skakig i kroppen...

Först var det då staven som skulle ut och det blev problen, min barnmorska fick ta hjälp av en kollega för att den inte ville komma ut, så de tryckte, drog och klämde på armen..

Trodde de skulle klämma sönder den, och inte nog med det, det blödde ju ganska mycket också.. All smärta och allt obehag gjorde att jag tuppade av men vaknade igen ganska fort, till slut fick de ut den och då skulle hon skriva recept till mig på p-ring..

Då säger hon att jag ska kissa så att jag inte är gravid.. Nej men det är jag inte jag hade min vecka för en månad sen så det är ingen fara..

B: jo men det är lika bra.. OK tänkte jag, det spelar ju ingen roll..

Sitter och väntar i rummet när hon kommer in fem min senare, sätter sig ner och säger : det var tur att vi gjorde testet, för du är gravid.........!!!!!!!!!!

Say what??!! Jag börjar hyperventilera och stortjuter, nej nej nej det går inte, det kan jag inte vara vi måste göra ett test till!!!!

Efter att hon lugnat mig lite gjorde vi tre test till och de visade negativt.. Hon bad så jätte mycket om ursäkt och sa att det måste varit något fel på första stickan...

Jo tack, detta var det värsta besöket jag varit på någonsin, all smärta först och sen allt det.. Det var så många tankar som hann gå igenom huvudet under denna tiden.. 

På väg hem träffade jag min finaste Michelle, hon ringde och jag mötte henne i parken.. Kramade om varandra och lite tårar kom, fortfarande lite chockad ju.. 

Misan hade köpt cosmopolitan till mig :) så fin mitt hjärta!! 

 

Tack för att du finns i mitt liv! <3


Kommentarer
Postat av: Misan

Haha palla att jag bölar nu då! Jag är sååå glad över att ha dig i vårt liv också...<3

2010-11-11 @ 10:52:44
Postat av: malin

Awe mitt lilla hjärta du är ju bara för söt! <3

2010-11-11 @ 15:09:32
URL: http://salsatjejen.blogg.se/
Postat av: jonte

Känner mig lite sviken... jag trodde du och din p-stav va en Jonte och Malin grej... nått som vi gjorde tillsammans, jag som skyddar så du inte ser staven eller blodet och du som kletar in hela armen med bedövningsmedlet... :) ;) skönt att allt gick bra tillslut iaf.. :)



Puss o kram :)

2010-11-11 @ 18:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0